Mijn eerste weken in Ensenada, Mexicooo!

2 september 2016 - Ensenada, Mexico

Holaaa mi familia, amigos y amigas. Ik krijg veel vragen van mensen over hoe het met mij gaat (met 9  uur tijdverschil is het soms moeilijk communiceren met het thuisfront). Dus ik dacht misschien is het tijd voor een update, aangezien ik niks meer van mij heb laten horen de afgelopen 3 á 4 weken.

Esther en ik zijn in de eerste paar dagen geweldig ontvangen door onze AirBnB-hosts. De meest heerlijke Mexicaanse gerechten en de vriendelijkste mensen(die ik langzaam ben gaan zien als “mijn Mexicaanse ouders”). We moesten echter op zoek naar ons eigen stekkie, want hoewel het ‘t paradijs was deed het toch wel pijn in de (niet al te volle) portemonnee. We vonden al een snel een appartement in het centrum van Ensenada, wat tot nu toe erg bevalt en waar we zullen blijven tot het einde van het semester.

CETYS, mijn universiteit, is gelegen bovenop een berg net iets buiten de stad. Ik denk dat geen enkele universiteit zo’n schitterend uitzicht heeft. De lessen zijn goed te doen alleen zijn er sommige leraren die je behandelen als kinderen van 8. Het enige minpunt is dat we avondschool hebben. We starten om 15:00 uur en eindigen om 21:00/22:00. De spaanse taal is nog steeds wel een barrière maar door oefening baart kunst zeggen ze. Dus het wordt veel oefenen op school en het dagelijks leven.

Naast het schoolleven proberen we zoveel mogelijk dingen te doen. In onze vrije ochtenden gaan we vaak naar het strand, om te zonnen of om te surfen (wat helemaal mijn ding is). Het uitgaansleven hebben we hier inmiddels wel ontdekt. Ze maken hier overal wel een feestje van. Daarnaast is hier het bekende fenomeen mañana mañana zeer gebruikelijk. Alles gebeurt hier liever later dan eerder.

We hebben gemerkt dat wij “blondies” hier erg opvallen. Wij zijn ongeveer de enige buitenlanders hier. Mensen staren je aan en Esther en ik zijn zeer in trek bij het ander geslacht. Doordat (vrouwelijke) Mexicanen niet direct zijn, uit zich dit vaak in ongemakkelijk zwaaien, lachen en staren. Dus als je aandacht te kort hebt dan is dit de place to be.

We gaan in de komende weken meer avonturen meemaken en ik zal jullie proberen op de hoogte te houden (als ik het niet vergeet). Ik ben zeer dankbaar voor deze ervaring en ga er nog volop van genieten!

ps. Vergeet de fotos en video's niet te checken !

pps. Volg me op snapchat (Tristanm.15) om mijn leven te volgen. Ik post daar regelmatig foto's en filmpjes van wat ik mee maak.

¡Hasta luego!